- VELHASIL - HERŞEY - NASİP -

• Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın adıyla.

• YA HAYRER - RAZIGIN 

• Allah'a hamd, Rasûlü'ne salât ve selam olsun…

• Allah'ın rahmeti bereketi mağfireti üzerinize olsun.

• Hayatınızda yolunda gitmeyen şeyler olabilir belki de hiç olmadığınız kadar hayalinizdeki siz'e uzaksınızdır.

• Fakat yine de cümlelerinizi nokta ile değil, 'henüz' ile bitirin. 

• Henüz ümittir, henüz inançtır, şartlardan ötürü olmayan ne varsa bir gün olacağına inanmaktır.

• Henüz NASİP'tir..

• Bütün canlıları yöneten güç; korkudur..

• Hayvanlar, iki korku duygusuyla hareket eder: Açlık korkusu, görünen korku..

• İnsanlar, üç korku duygusuyla hareket eder: Açlık korkusu, görünen korku, bilinmezlik korkusu..

• İnsan" Arapça bir kelime.

Ve anlamı "unutan" demektir..

- işte tamda bu yüzden,,

• İnsan 'Ya Nasip demeyi unutur tevekkül'e kör olur.

• İyiliği unutan, vefayı unutan, nasibi unutan, kendini unutan.

• Ne güzel şeydir nasip ! 

 • Allah'ın sana verdiğine şükür edip vermediklerine vardır Mevlana'nın bir bildiği diyerek tevekkül'ün en derin halidir. 

• Şüphesiz ki veren de O alanda!

Ve verdiklerin den hesap soracak olanda "O 

• " Sahip olduğumuz yada olmadığımız 'Hiçbir şeyi kendimize izâfe etmemeliyiz.

Veren O… Nasip eden O…

- Akıllıyım diyorsan aklı veren de O…

- Fırsatları karşına çıkaran da O…"

• Lakin kula shay' tama manhüh!!

• Amma velâkin her şey nasip!!

• Hazreti Mevlana diyor ya ;Nasibinde varsa, alırsın karıncadan bile ders. Nasibinde yoksa, bütün cihan önüne serilse sana ters. 

• Çoğumuz olmayan bir işimiz için ve/veya bir dileğimiz için herşey Kader, Kısmet demişizdir ! Peki nasibin kaderle ilişkisi nedir ?

• Nasip ne Cebriyecilerin iddia ettiği gibi bütünü ile kaderin tahakkümüdür, ne de Mutezilenin iddia ettiği gibi iradenin yüzde yüz elindedir. 

• Ehl-i sünnetin ifade ettiği gibi nasip ve kısmet irade ve kaderin ortak bir uyumudur, hassas bir dengesidir. 

• İrade ister, kader uygun görürse verir; kişi iradesini sarfetmezse o şey de vücuda gelmez.

• Velhasıl kelam “Zorlayınca olmaz. Nasipse olur. 

• Ama zorlamadan da nasip olmaz. 

- Çünkü kader gayrete aşıktır.”

• Büyüklerin dediği gibi "Nasibin yoksa şu hayatta ,dayak bile yiyemezsin!

• Nasipse gelir şam'dan, yemen'den, nasip değilse ne gelir elden" derler ya tamda öyle bir hikaye koyalım şuraya.

• Eski zamanlarda, Semerkand’da bir semerci ustası, oğluyla beraber hem semer yapar, hem de eskiyen semerleri tamir eder, baba-oğul hayatlarını böylece devam ettirir giderlermiş.

• Semerci ustası, mesleğinin alametlerinden olacak ki; çalışırken üzerinde oturduğu koltuğunu da semerden yapmış. 

• Bu semerin gizli bir bölmesini de para kasası olarak kullanmaktaymış. 

• Fakat semerde kasa olduğunu oğlu bile bilmezmiş.

• Gel zaman git zaman, çalışılır kazanılır, paralar bu kasada biriktirilirmiş. 

• Olacak bu ya, baba tüccarın bir aylığına Semerkand’dan ayrılması icap etmiş. 

• Depodaki semerleri ve dükkânı oğluna emanet etmiş baba tüccar. Seyahate çıkmadan önce de oğluna, kendi kullandığı semerin asla satılmamasını sıkı sıkı tembihlemiş. 

• Babası yokken oğul, babasının tembihlediği semerin haricindeki bütün semerleri satmış.

• Fakat bir akşam, yolcunun biri gelmiş ve semer almak istemiş.

• Adamın ısrarlarına dayanamayan oğul, biraz da kâr ederim düşüncesiyle 10 akçe olan semeri 30 akçeye satıvermiş.

• Baba tüccar seyahatten döndüğünde semerden yapma koltuğunun olmadığını görünce koltuğunun nerede olduğunu sormuş. 

• Oğul, satmak zorunda kaldığını ama üç katı kâr ettiğini heyecanla söyleyince babası şaşkına dönmüş.

• Kimseye bir şey söylemese de için için yanmaya başlayan baba, işi gücü bırakmış… Semerkand, Buhara, gezmedik yer, uğramadık han bırakmamış; ama ne çare ki semerini bulamamış. 

• Tüccarın kaç ay, kaç yıl gezdiği bilinmez. 

• Semeri bulamayacağına kanaat getiren baba eve dönerek işe koyulmuş. Semer satmaya ve tamir etmeye devam etmiş. 

• Gel zaman git zaman, bir semer eskitecek kadar vakit geçmiş…

• Bir gün, bir adam semer tamir ettirmek için dükkâna gelmiş. Tüccar, yıllar önce kaybettiği semerini tanımış; ama hiç belli etmemiş.

• Semer sahibine “Bu semer çok eskimiş, ben size yeni bir semer vereyim; bu bende kalsın” deyip semeri geri almak istemiş. 

• Bu duruma çok sevinen semer sahibi, yeni semeri alıp gitmiş. Hemen semerini kontrol eden tüccar, parasını yerinde görünce sevinmiş.

• Kul , Ne kadar hesap yaparsa yasın hesapta olan değil nasipte olan gelir başına..

• Kapitalizmde mülk bireyin, komünizmde devletin, İslam'da Yaratan'ındır.

• Malın asıl sahibi O.

Biz sadece emanetçiyiz.

• Çalışmak, kazanmanın fiili duası yani olmazsa olmaz şartı, ancak, nasibinpayını da unutmamak lazım.

• Velhâsıl-ı kelâm, nasibimizde ne varsa o olur..

• Değerli kardeşlerim hiç unutmayalım ki ' 

• "Allah'a hakkınca kul olan neyden mahrumdur? 

• Allah' kul olmaktan mahrum olan neye (sahiptir)?"

    

       ....Fİ EMÂNİLLÂH..

. Kablel-Vuku..