KELİME-İ TEVHİDİN ANLAMI

İman eden bir kimse Kelime-i Tevhid'i  söylerken önce Lâ der. Çünkü Lâ  ilâhe demeden önce illallah ile iman tahakkuk etmez. Yani beşeri güçler, tâğüti düzenler,şeytani kanunlar, Lâ ile inkar edilmeden ikrar meydana gelmez. Lâ deyip geçmeyelim. Lâ devrimdir, inkılabdır, ihtimaldir ve safi bir inkardir .Herşeyde bir tertip vardır. Kelime-i Tevhid'deki tertip  de Lâ ilâhe düsturunun önce gelmesidir. Yani bir kişi önce  illallah sonra da Lâ ilâhe  diyemez.Lâ ilâhe  düsturunun önce gelmesi bir Sünnetülllah  ve  bir  tevsiri Kelamullah'tır. 

Allah (c.c) değişmez hayat  rehberimiz  Kur’an’da şöyle  buyuruyor:

Bakara Sûresi 256. Ayet 

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ

لَٓا اِكْرَاهَ فِي الدّ۪ينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّۚ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللّٰهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقٰىۗ لَا انْفِصَامَ لَهَاۜ وَاللّٰهُ سَم۪يعٌ عَل۪يمٌ

Dinde zorlama yok.

Hak bâtıldan  tamamen ayrılmıştır. "Kimde  tağutu inkar ( red ) eder (afaki ve enfüsi ) olarak, sonra  Allah’a (Celle Celaluhü) iman ederse, kopmak bilmeyen  pek sağlam  kulpa

 ( ürvetül vüskaya )

 sıkıca tutulmuştur. 

 Allah ( CelleCelalühü) 

Batılı  reddedip,Kelime-i   tevhid  ve şehadet getirenleri çok iyi duyan  bir  Semiğdir,  kalplerdeki iman ve inançlar dahil herşeyi hakkıyla bilendir. Bilen bir ALİMDİR.

Demekki önce tagutlar enfüsi ve afaki olarak reddedilecek,

 sonra  Amentü geçerli olacaktır. Nasıl ki abdestsiz namaz olmaz, tagutu reddedmeden de iman olmaz. 

   -Tagutlar 5 tanedir:

   -Şeytan: çünkü  ilk taguttur.

  -Sanem (put) ona cibt de denir.

  -Sihirbazlar

  - Kâhinler

  -Kur’an ahkâmını  red ile  hayattan kaldıranlar.

Bu ayet Lâ ilâhe  illallah 'ın bir manasıdır.Lâ ilâhe illallah  cümlesi de bu ayetin bir tevsiridir.Dikkat edilirse ayeti kerîmede  Tâğütu inkar  etmek  Allah’a  iman etmekten öncedir. Yani Lâ ilâhe  ibaresi  illallah düsturundan öncedir. Hiç kimse  illallah  ibaresini  Lâ ilâhe ibaresinin önünü geçiremez. 

İLLALLAH :Bütün  pis ilahlardan temizlediğim temiz  kalbime "illa "( ancak) Allâhü Teâlâyı  yerlestireceğim.

İbadetim ve ibâdetimin gerektirdiği şeylerde tam anlamıyla  ihlâslı olacağıma,ilim, akide  ve amelde sadece ve sadece tek olan  Rabbimin Allah’ın rızasını hedef kabul edeceğime, bu amallerimi ibadetlerimi, ihlasımı Rasûlallah'ın  öğrettiği şekilde  yapacağıma, İslama giriş  kapısı olan  Kelime-i Tevhid'e bu şekilde inanarak Yüce Allah'a söz  veriyorum... demektir. 

İlah: nasıl bir şeydir ki, kimlerdir ki İlah namına  hiç bir şey kabul edilmeyecek, bütün  ilahlar reddedilecek  ve  yalnızca "Allah " (c.c) ilah olarak tanınacak. 

Hz peygamberin kendi tarihinden  öğrenelim. 

Müslüman olmadan önce  Hristiyanların liderlerinden olan Adiy bin  Hatem diye bir zat vardı, henüz müslüman olmamıştı. Biliyorsunuz Kur’anı Kerîm birden inmemiş, peyderpey inmiştir. 

اِتَّخَذُٓوا اَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ اَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللّٰهِ وَالْمَس۪يحَ ابْنَ مَرْيَمَۚ وَمَٓا اُمِرُٓوا اِلَّا لِيَعْبُدُٓوا اِلٰهًا وَاحِدًاۚ لَٓا اِلٰهَ اِلَّا هُوَۜ سُبْحَانَهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ ﴿٣١﴾

"(Yahudiler) Allah’ı bırakıp hahamlarını (Hristiyanlar ise)  râhiplerini ve Meryem oğlu Mesîh’i rab edindiler. Oysa bunlarda  ancak, bir onlan Allah’a ibadet  etmekle emrolunmuşlardır.

 O'ndan başka hiç bir ilâh yoktur.  O,onlarin ortak koştukları her şeyden uzaktır.

"Arkadaşlardan böyle bir ayetin geldiğini  duyuyorum. Oysa  bu ayetin  söyledikleri  doğru değildir. Ben Hristiyanım, Yahudileri de çok iyi tanıyorum. Hiçbirimiz ne ilm adamlarımıza  ne de din adamlarımıza Rab demedik.Onları ilah edinmedik."dedi .

Peygamber (s.a.v) tebessüm buyurdu ve şöyle dedi:

"Onlar size bazı şeyleri yapın

(yani helal)diyorlardı da yapıyormuydunuz?

" Evet "dedi Adiy. Yapın  dediklerini yapıyoruz. Peygamberimiz (s.a.v) yine sordu :

"Bazı şeyleri yapmayın( yani haram)diye yasaklıyorlardı da yasaklarına uyuyormuydunuz?

"Evet Uyuyorduk" dedi Adiy. Bunu üzerine Hz peygamberin cevabı şu oldu:

"İşte bunun adı ilah edinme ve ona tapınmadır."dedi. Ve Adiy bunun üzerine beşeri ilahları reddederek müslüman olmamıştu.